På besök I Örnsköldsvik och Skuleskogens Nationalpark

Har haft en härlig långhelg uppe i Örnsköldsvik där vi hälsat på goda vänner. Hela fredagen vandrade vi i Skuleskogens nationalpark, över stock och sten, upp på berg och ned i sänkor, i det mest fantastiska landskap. Det var bara att inse att kondisen inte är den allra bästa, jösses jag tror jag låg på maxpuls ganska så länge vid ganska så många tillfällen. Jag är inte van vid att bestiga natur där jag måste ha båda händerna till hjälp för att ta mig uppåt. Men vilken natur vi fick uppleva och vilka vackra utsikter. 
Sen ovanpå allt så lyckades jag få in inte mindre än 3 st livskryss, fåglar jag aldrig tidigare sett, nämligen Lavskrika, Nötkråka och Järpe. Tyvärr hann jag inte få någon bild på järpen som snabbt flög förbi med sitt mycket karaktäristiska läte, men lavskrikan var nyfiken på oss och stannade så länge så att den hann bli förevigad, samma för nötkråkan.

Slåttdalsskrevan


Ekorre

Lavskrika



Nötkråka


Kommentarer