Öland hösten 2017, andra dagen (som gav ännu 1 st X)

Idag har det varit en härlig dag, solen har lyst från en härligt blå himmel, i början blåste det otroligt mycket men någon gång efter klockan 10 så började det att mojna och fram emot eftermiddagen var det underbart härligt ute.

Ett kryss bjöd dagen på, en ringtrast som satt låååångt borta men det går i alla fall att se att det är en ringtrast, men jag är supernöjd att fått ett kryss även idag. Det har varit mycket rovfåglar i luften men tyvärr inte på så nära håll som man skulle kunna önska. Röd glada, fjällvråk, kungsörnar och massor av sparvhökar. Inga kort att yvas över idag, antingen på tok för långt håll eller en massa värmedaller ibland både och.

Senare på eftermiddagen larmades det ut berglärka, jag har sett den förut men hade inte några bra kort så med förhoppningen att få lite fina bilder åkte vi mot hamnen i Grönhögen. Där mötte jag en kille som jag kände igen sen tidigare och frågade om berglärkan, han hade sett den och sa att vi precis hade skrämt bort den   :o    :(      Kunde inte komma på riktigt vad han hette så jag drog i Mankan och frågade var vi hade träffat honom förut, då fick jag till svar, men det är ju vinnaren från stora fågeläventyret Donat Hullman. Märklig känsla att tycka man känner någon väl, för att i nästa stund förstå att det är en tv-kändis. Som tur var återfann vi den lille berglärkan och kunde ägna en stund åt att försöka få till några bilder.

Dagens bilder får bli ringtrasten och ett par kungsörnar på riktigt långt håll och den lille berglärkan.

Berglärka

Berglärka


Ringtrast

Kungsörnar





Kommentarer